4K úspěšného webu

Vývoj webových stránek není zbytečný, i když byste si to mohli myslet. Vnímat byste ho měli jako užitečnou investici do budoucnosti. Proč? Jednoduše proto, že uživatel si první dojem vytvoří asi za jednu vteřinu. A jen tolik času máte, abyste ho zaujali. Jak to udělat?
 
Naprostým základem je webdesign, struktura a kvalitní obsah. Tohle všechno se postupem času mění, a proto je dobré dělat pravidelné aktualizace. Sledujte momentální trendy a budete přesně vědět, jaké zvolit barvy, písmo a další drobnosti, kterých si lidé na první pohled všimnou. Z toho vyplývá, že jako první vždy musíte provést vstupní studii, analýzu trhu a konkurence.
 plán plnění

Komunita

Vybudujte komunitu z fanoušků. Zapojte se aktivně na sociálních sítích a komunikujte s potenciálními i reálnými klienty. Dokonalým příkladem je knihkupectví Martinus.cz. Chovají se k zákazníkům jako přátelům, pořádají soutěže, čtenářský klub a mnoho dalších projektů v online i offline světě. Nechte se inspirovat a pořádejte zajímavé akce, které přitáhnou pozornost.
 

Komunikace

Nemluvte se zákazníky jako kniha. Snadno můžete být slušní a neformální zároveň. Hlavní je zvolit jeden styl a tón komunikace, kterého se budete držet. Vypracujte si manuál, kterého se budou držet všichni zaměstnanci. Tak nenabouráte systém a zároveň se odlišíte od konkurence.
 

Konverze

Konverze znamená, že uživatel udělá přesně to, co po něm chcete. Jednotlivými kroky ho k tomu musíte navést. Klikněte sem, přejděte tam apod. Tak dostanete klienta od začátku až k dokončení objednávky. A to je samozřejmě také cílem každé kampaně a projektu.
 google analýza

Kontrola

Ta je důležitá ve všech oblastech podnikání a marketingu. Testovat můžete všechny části webu, a to nejlépe samotnými uživateli. Udělejte např. dotazník a zeptejte se jich, co by na webu změnili. Konstruktivní kritika od cílového zákazníka je vždy nejcennější. Jednoduché testování ale zvládnete i interní cestou ve firmě.